Translate

Powered By Blogger

dimarts, 16 d’octubre del 2012

EDUCAR AMB MÒVILS


“La senyoreta Rosa mirava de reüll els seus alumnes mentres feia veure que escrivia a la pissarra. Gran part d’ells tenien els caps cots amb la mirada fixa sota la taula, i no és que a sota la taula hi hagués res d’anormal o estrany, sinó que els alumnes deixaven lliscar els seus dits d’una banda a l’altre de les pantalles tàctils, que incorporaven els seus mòbils d’última generació. De tant en tant aixecaven el cap per mirar a la professora però de seguida tornaven a estar immersos dins del seu món tecnològic, xerrant amb els companys, mirant vídeos, penjant fotos...”

No es estrany que avui en dia ens trobem en una situació semblant dins d’una aula, i tampoc és estrany que aquesta situació tregui de polleguera al professor que amablement ens explica la matèria. Però i si us diguéssim que a través dels mòbils, que tant agraden als alumnes, els poguéssim educar, pensaríeu que no és possible? Doncs us he de dir tot el contrari, possible ho és i de fet està demostrat que el mòbil pot ser utilitzat com una eina pedagògica. De fet els mòbils de la nostra era cada cop tenen més aplicacions, són petits aparells de informació, comunicació i emmagatzematge. Perquè doncs no utilitzar-los per a un fi educatiu? Són senzills de dur a sobre i els nois i noies d’avui en dia no necessiten manuals per a fer-los servir, per tant utilitzem-los.

Primer que tot hem de deixar clar als nostres alumnes que en la classe utilitzarem el mòbil com una eina més, com un recurs per aprendre, no si val jugar a marcians ni a naus espacials o el que es jugui avui en dia. També hem de deixar clar quina eina del mòbil volem utilitzar, càmera de fotos, vídeo, gravacions... Està clar que el que ens interessa és que els alumnes facin un treball pràctic mitjançant la tecnologia i alhora apreneguin diferents conceptes. Podem treballar en totes les àrees, per exemple, en una sortida de ciències naturals podem demanar als alumnes que facin fotos a diferents tipus de plantes i que després mitjançant Internet busquin la informació necessària per poder classificar-les. Com aquest exemple n’hi ha molts més, com gravar en vídeo el fragment d’un text literari i interpretar-lo, realitzar entrevistes... 

Així doncs podem donar potencial educatiu a una eina que tots coneixem i que tots utilitzem i fer partícips als alumnes de la utilització de la seva propia eina. Aquesta eina i les seves aplicacions educatives se'n diuen "Mobile Learning"

Un dels llocs on es comença a utilitzar la tecnologia mòbil per a la eduació és a Finlàndia, on els nens i nenes realitzen activitats amb Smartphones. 







4 comentaris:

  1. És molt interessant el que dieu, però, se'ns planteja un problema, com faríem per assegurar-nos de que només utilitzen el mòbil per treballar? Com controlaríem que no estiguessin jugant o "xatejant"? S'accepten idees perquè el futur serà aquest.

    ResponElimina
  2. Hola noies! Un blog molt interessant. Hem de tenir en compte que les tecnologies són bones i útils sempre que no les utilitzem amb abús.

    ResponElimina
  3. Em sembla molt interessant aquest tema ja que aquest de ben segur serà el futur que ens espera. Ara cada cop abans els nens tenen mòbil, fins a quin punt podran controlar els educadors el que els nens fan? Òbviament que si se'ls demana tasques a fer interactives segur que gràcia els farà! Molt be noies!

    ResponElimina
  4. Segur que com future educadores trobarem un equilibri.

    ResponElimina